pondělí 10. dubna 2017

Má Resident Evil 7 našlápnuto k nejlepšímu dílu od slavného čtvrtého dílu?

Resident Evil 7 se ukazuje v parádním světle se svými gameplay trailery, vypouští do světa jednu upoutávku za druhou a nechává fanoušky doslova se užírat nadějí, že by tohle mohla být konečně ta správná cesta, kterou si série vybere. Otázkou ale zůstává, není to jen další "podvod" jako jeho předchůdce Resident Evil 6?

Michal Marek
Pro ty z vás, co nevědí oč se jedná, Resident Evil (dále jen RE) je, nebo spíš byla survival hororová hra s potěšujicím příběhem a skvělou hratelností. Co nás ale na ní nejvíce bavilo, byl strach. Strach z monster, které na nás čekali, jak zombíci, tak zmutovaná zvířata a všelijaké jiné miš maše. Série se ale pohnula s dobou dál a od čtvrtého dílu nasadila populární kameru přes rameno (3rd person over shoulder shooter). Čtyřka ale dokázala toto vyladit skvělou hratelností, ikonickou survival akcí, délkou hry, bossfighty, no prostě vším, na co si vzpomenete. Od pátého dílu však bylo dáno spíše na akční složku hry a strach a panika se spíše změnili na akci a kooperaci (myslím tím pátý díl). Hřebíček do rakvičky pak nasadil šestý díl, který byl nepříliš povedený i přes svůj cross-campaing gameplay. RE: Revelations 2 se snažil vrátit ke kořenům, když přinesl temné koridory, klasické pomalé zombíky a někdy i skutečně zajímavá monstra. Bohužel, se hratelnost stala stereotypní a hra vás přestala bavit v půlce příběhu.

Jak tohle napraví sedmý díl?
Vývojáři RE jdou opět za trendy tak jako minule. Tentokrát se ale bavíme o skutečném hororu, který by mohl sedět právě naší oblíbené japonské frančízi. Podívejme se třeba no momentálně nejlepší hororovky od roku 2010 - Outlast, Alien: Isolation, Amnesia, Slenderman. Všechny tyto hry mají pár věcí společných, ale hlavně se motají okolo jedné věci, která je velmi důležitá u her tohoto žánru - bezmocnost. V těchto hrách nejste Rambo, nejste Terminátor, nejste supervoják, S.W.A.T eliťák, kterej je schopnej vystřílet 50 lidí s jednou zbraní a vypadat stále stejně dobře jako Ben Affleck. Jste obyčejný člověk, který stojí proti stvořením silnějším než jste vy. Nemáte ty potřebné zbraně jako v jiných hrách a když se dostanete konečně k něčemu užitečnému, jako třeba pistole, obvykle je vám to k ničemu platný, protože váš nepřítel má docela tvrdou skořápku a je téměř nemožné ho zabít (jako v Alien: Isolation)

Zpátky k RE, naznačil jsem vám tedy, že prožijeme moderní hororovou atmosféru, strach, panika, bezmoc, omezené hádanky, téměř nemožné úkoly, pohled z první osoby (lajcky řečeno vašima očima), ale hlavně nepřítel, který nám nedá pokoj po jedné střele (ani dvou, či třech, a když už po čtyřech tak stejně vstane) viz. o tomto nepříteli později.


Příběh RE 7
RE7 je ve stejné časové linii, jako předchozí díly RE, takže se nejdená o spin-off (spinn-off . odtrhnutí se od série/příběhu hry). Hrajete jako Ethan Winters, muže, který hledá svou nezvěstnou ženu. Stopy ho zavedou do domu rodiny Bakerových. Nutno dodat, že Ethan není jako předchozí protagonisté. Není to voják bojující proti bio-teroristickým hrozbám, či agent, pracující pro bílý dům. Je jen obyčejný civilista a to bude znát i na hratelnosti (horší střelecká muška, fyzické atributy jako sprint budou kratší, nebo vůbec pocit hráče, že jste jakkoliv nebezpečný pro ně).

Hlavním záporákem tohoto dění bude pro vás rodina. Ano, žádný terorista který chce ovládnou svět či ho jen velice poškodit tak, aby měl tu nejvyšší moc. Rodina. Tedy možná trochu kanibalistická, šílená a posedlá novým virusem, ale furt jen rodina. Hlavou rodiny je Jack Baker. Na první pohled magor který vás chce zabít. ale on není jen to, On vás chce ovládnout. Jako správná hlava rodiny totiž musíte řídit chod rodiny, to jak se bude chovat ke svým hostům a to, co je zrovna patřičné a co není vhodné provádět u stolu (viz. trailer). Jenže to stále není vše. V jeho krvi se totiž nachází virus, o kterém jsme zatím neslyšeli, který mu umožňuje regenorovat své rány rychleji, zvýšit sílu a také hbitost a reflexy. 

Což znamená, jdete na to správně, zbraně mu pravděpodobně nic moc neudělají, teda alespoň to tak vypadá podle dema, které jsem hrál. Pak tu máme jeho ženu, která je též pod vlivem viru či parasita a má podobné vlastnosti jako Jack. Plus navrch možnost ovládat hmyz. Ano, má tu možnost na vás poslat roj masožravého hmyzu. přidejte navrch fakt, že stejně jako Jack i ona chce to nejlepší pro svého hosta a tak navaří tu nejparádnější večeři, ovšem pokud nedojíte svou porci, bude zklamaná až dokonce místy naštvaná na vás a určitě vám to sdělí (moc sarkasmu pardon, viz trailer). Dále tu máme syna, o kterém toho moc nevíme, jen že ho náš tatík pořádně potrestal za jeho chování (trailer). No a pak tu máme ještě babičku, která je něco mezi životem, kómatem, smrtí a to vše navrch s paralerními jevy - teleportací. Nebojte, nic vám neudělá, jen vás postraší svým tichým zpěvem, nehybností, a plno otázkami typu "Jak to že když byla před chvílí tady v rohu, tak tam není a je teď tady o 10 sekund později na schodech když se nemůže hýbat????". No a pak nesmíme zapomenout na mazlíka rodiny (TRAILER).


Místo dění - dům Bakerových
Lokace, ve které se RE7 odehrává, může působit jako inspirace původní villi z RE1. Podobný dům na samotce u lesa, jako by bylo opuštěno a samé otázky "proč tu nikdo není?". Na rozdíl ale od Villi z prvního dílu série je tento dům víc strašidelný. Rozbitá okna prach, hmyz a místy i lidské maso v hrncích. Strašidelné manekíny, staré televizory a kazeťáky, kde jste si mohli přehrávat jen video materiáli které nepříjemně  zrnili a ukazovali vám příběh předchozích dobrodruhů, kteří prozkoumávali dům před vámi. Tentokrát lokace byla vybrána perfektně a působí skutečně strašidelně.
Všechno to zní jako hra roku, tak čeho se bát?
RE7 má ještě nějaký ten čas, než se k nám dostane, tak si shrňme, co všechno se můžou vývojáři zpackat tak, aby RE byl zase prohlašován jak propadák roku:
Plot twist/příběhová zápletka
Ačkoliv to zní o Bakerových všechno málo strašidelně, věřte mi, jsou dost strašidelní na vlastní oči. Jsou to blázni a kanibalové a sami vidíte (viz. trailer), že není dobré si s nimi pohrávat. Ale vývojáři stále musí zachovat jediné, a to je příběhová linie. Jak sami totiž uvedli, příběh se odehrává 4 roky po předchozím díle, RE6. Navíc bylo uvedeno na Twitteru, že příběh BUDE navazovat. takže doufejme v nějaký ten hollywoodský zázrak.

Marketing
Hra má zatím skvělý marketing, dokázala nabrat mnohá ocenění ze všech výstav jako E3 a publikování traileru a sdílení průběhu vývoje hry s námi ji jen pomáhá. Otázkou ale zůstává, zda-li dema, které jsme měli možnost hrát nebyli jen pouhým scriptem(dopředu nasimulovanou akcí) a výsledek bude jen katastrofální kopie Outlastu a Alien: Isolation. Musíme jen doufat.

Zpracování před vydáním
kdybych měl spočítat, kolikrát vyšla nějaká hra, která byla příběhově fantastická, ale prodej a hodnocení ji zkazilo předčasné vydání, potřeboval bych tolik rukou, kolik má stonožka nohou. Hra musí běžet perfektně, nesmí se v ní vyskytovat zbytečné bugy, nesmí se vyskytnout pokles snímků, žádné glitche a hlavně dodržet svůj slib a to, že výjde na všechny 3 hlavní platformy - PS4, XONE, PC (ano, myslím tebe temný rytíři)

Pokud ale vše bude tak, jak nám Capcom ukazuje a hra bude mít skutečně 14-16 hodinovou dobu příběhu, můžeme se těšit na titul, který bude krásně zapadat svou působivostí mezi hororovky dneška a svou tradicí mezi staré bratříčky série. Ale hlavně by mohl mít šanci dohnat zatím nejlepší titul série.

Na finále zde dodávám nějaká videa, která vám pomohou pochopit dění RE7 a dají vám hlavně další vizi o tom, oč se vlastně ve hře jedná.


Zdroje: YouTube, Facebook, Twitter, Google, re7.com, Campcom