Resident Evil 7 se ukazuje v parádním světle se svými
gameplay trailery, vypouští do světa jednu upoutávku za druhou a nechává
fanoušky doslova se užírat nadějí, že by tohle mohla být konečně ta správná
cesta, kterou si série vybere. Otázkou ale zůstává, není to jen další
"podvod" jako jeho předchůdce Resident Evil 6?
Michal Marek
Pro ty z vás, co nevědí oč se jedná, Resident Evil (dále jen
RE) je, nebo spíš byla survival hororová hra s potěšujicím příběhem a skvělou
hratelností. Co nás ale na ní nejvíce bavilo, byl strach. Strach z monster,
které na nás čekali, jak zombíci, tak zmutovaná zvířata a všelijaké jiné miš
maše. Série se ale pohnula s dobou dál a od čtvrtého dílu nasadila populární
kameru přes rameno (3rd person over shoulder shooter). Čtyřka ale dokázala toto
vyladit skvělou hratelností, ikonickou survival akcí, délkou hry, bossfighty,
no prostě vším, na co si vzpomenete. Od pátého dílu však bylo dáno spíše na
akční složku hry a strach a panika se spíše změnili na akci a kooperaci (myslím
tím pátý díl). Hřebíček do rakvičky pak nasadil šestý díl, který byl nepříliš
povedený i přes svůj cross-campaing gameplay. RE: Revelations 2 se snažil
vrátit ke kořenům, když přinesl temné koridory, klasické pomalé zombíky a někdy
i skutečně zajímavá monstra. Bohužel, se hratelnost stala stereotypní a hra vás
přestala bavit v půlce příběhu.
Jak tohle napraví sedmý díl?
Vývojáři RE jdou opět za trendy tak jako minule. Tentokrát
se ale bavíme o skutečném hororu, který by mohl sedět právě naší oblíbené
japonské frančízi. Podívejme se třeba no momentálně nejlepší hororovky od roku
2010 - Outlast, Alien: Isolation, Amnesia, Slenderman. Všechny tyto hry mají
pár věcí společných, ale hlavně se motají okolo jedné věci, která je velmi
důležitá u her tohoto žánru - bezmocnost. V těchto hrách nejste Rambo, nejste
Terminátor, nejste supervoják, S.W.A.T eliťák, kterej je schopnej vystřílet 50
lidí s jednou zbraní a vypadat stále stejně dobře jako Ben Affleck. Jste
obyčejný člověk, který stojí proti stvořením silnějším než jste vy. Nemáte ty
potřebné zbraně jako v jiných hrách a když se dostanete konečně k něčemu
užitečnému, jako třeba pistole, obvykle je vám to k ničemu platný, protože váš
nepřítel má docela tvrdou skořápku a je téměř nemožné ho zabít (jako v Alien:
Isolation)
Zpátky k RE, naznačil jsem vám tedy, že prožijeme moderní
hororovou atmosféru, strach, panika, bezmoc, omezené hádanky, téměř nemožné
úkoly, pohled z první osoby (lajcky řečeno vašima očima), ale hlavně nepřítel,
který nám nedá pokoj po jedné střele (ani dvou, či třech, a když už po čtyřech
tak stejně vstane) viz. o tomto nepříteli později.
Příběh RE 7
RE7 je ve stejné časové linii, jako předchozí díly RE, takže
se nejdená o spin-off (spinn-off . odtrhnutí se od série/příběhu hry). Hrajete
jako Ethan Winters, muže, který hledá svou nezvěstnou ženu. Stopy ho zavedou do
domu rodiny Bakerových. Nutno dodat, že Ethan není jako předchozí protagonisté.
Není to voják bojující proti bio-teroristickým hrozbám, či agent, pracující pro
bílý dům. Je jen obyčejný civilista a to bude znát i na hratelnosti (horší
střelecká muška, fyzické atributy jako sprint budou kratší, nebo vůbec pocit
hráče, že jste jakkoliv nebezpečný pro ně).
Hlavním záporákem tohoto dění bude pro vás rodina. Ano,
žádný terorista který chce ovládnou svět či ho jen velice poškodit tak, aby měl
tu nejvyšší moc. Rodina. Tedy možná trochu kanibalistická, šílená a posedlá
novým virusem, ale furt jen rodina. Hlavou rodiny je Jack Baker. Na první
pohled magor který vás chce zabít. ale on není jen to, On vás chce ovládnout.
Jako správná hlava rodiny totiž musíte řídit chod rodiny, to jak se bude chovat
ke svým hostům a to, co je zrovna patřičné a co není vhodné provádět u stolu
(viz. trailer). Jenže to stále není vše. V jeho krvi se totiž nachází virus, o
kterém jsme zatím neslyšeli, který mu umožňuje regenorovat své rány rychleji,
zvýšit sílu a také hbitost a reflexy.
Což znamená, jdete na to správně, zbraně
mu pravděpodobně nic moc neudělají, teda alespoň to tak vypadá podle dema,
které jsem hrál. Pak tu máme jeho ženu, která je též pod vlivem viru či
parasita a má podobné vlastnosti jako Jack. Plus navrch možnost ovládat hmyz.
Ano, má tu možnost na vás poslat roj masožravého hmyzu. přidejte navrch fakt,
že stejně jako Jack i ona chce to nejlepší pro svého hosta a tak navaří tu
nejparádnější večeři, ovšem pokud nedojíte svou porci, bude zklamaná až dokonce
místy naštvaná na vás a určitě vám to sdělí (moc sarkasmu pardon, viz trailer).
Dále tu máme syna, o kterém toho moc nevíme, jen že ho náš tatík pořádně
potrestal za jeho chování (trailer). No a pak tu máme ještě babičku, která je
něco mezi životem, kómatem, smrtí a to vše navrch s paralerními jevy -
teleportací. Nebojte, nic vám neudělá, jen vás postraší svým tichým zpěvem,
nehybností, a plno otázkami typu "Jak to že když byla před chvílí tady v
rohu, tak tam není a je teď tady o 10 sekund později na schodech když se nemůže
hýbat????". No a pak nesmíme zapomenout na mazlíka rodiny (TRAILER).
Místo dění - dům Bakerových
Lokace, ve které se RE7 odehrává, může působit jako
inspirace původní villi z RE1. Podobný dům na samotce u lesa, jako by bylo
opuštěno a samé otázky "proč tu nikdo není?". Na rozdíl ale od Villi
z prvního dílu série je tento dům víc strašidelný. Rozbitá okna prach, hmyz a
místy i lidské maso v hrncích. Strašidelné manekíny, staré televizory a
kazeťáky, kde jste si mohli přehrávat jen video materiáli které nepříjemně zrnili a ukazovali vám příběh předchozích
dobrodruhů, kteří prozkoumávali dům před vámi. Tentokrát lokace byla vybrána
perfektně a působí skutečně strašidelně.
Všechno to zní jako hra roku, tak čeho se bát?
RE7 má ještě nějaký ten čas, než se k nám dostane, tak si
shrňme, co všechno se můžou vývojáři zpackat tak, aby RE byl zase prohlašován
jak propadák roku:
Plot twist/příběhová zápletka
Ačkoliv to zní o Bakerových všechno málo strašidelně, věřte
mi, jsou dost strašidelní na vlastní oči. Jsou to blázni a kanibalové a sami
vidíte (viz. trailer), že není dobré si s nimi pohrávat. Ale vývojáři stále
musí zachovat jediné, a to je příběhová linie. Jak sami totiž uvedli, příběh se
odehrává 4 roky po předchozím díle, RE6. Navíc bylo uvedeno na Twitteru, že
příběh BUDE navazovat. takže doufejme v nějaký ten hollywoodský zázrak.
Marketing
Hra má zatím skvělý marketing, dokázala nabrat mnohá ocenění
ze všech výstav jako E3 a publikování traileru a sdílení průběhu vývoje hry s
námi ji jen pomáhá. Otázkou ale zůstává, zda-li dema, které jsme měli možnost
hrát nebyli jen pouhým scriptem(dopředu nasimulovanou akcí) a výsledek bude jen
katastrofální kopie Outlastu a Alien: Isolation. Musíme jen doufat.
Zpracování před vydáním
kdybych měl spočítat, kolikrát vyšla nějaká hra, která byla
příběhově fantastická, ale prodej a hodnocení ji zkazilo předčasné vydání,
potřeboval bych tolik rukou, kolik má stonožka nohou. Hra musí běžet perfektně,
nesmí se v ní vyskytovat zbytečné bugy, nesmí se vyskytnout pokles snímků,
žádné glitche a hlavně dodržet svůj slib a to, že výjde na všechny 3 hlavní
platformy - PS4, XONE, PC (ano, myslím tebe temný rytíři)
Pokud ale vše bude tak, jak nám Capcom ukazuje a hra bude
mít skutečně 14-16 hodinovou dobu příběhu, můžeme se těšit na titul, který bude
krásně zapadat svou působivostí mezi hororovky dneška a svou tradicí mezi staré
bratříčky série. Ale hlavně by mohl mít šanci dohnat zatím nejlepší titul
série.
Na finále zde dodávám nějaká videa, která vám pomohou
pochopit dění RE7 a dají vám hlavně další vizi o tom, oč se vlastně ve hře
jedná.
Zdroje: YouTube, Facebook, Twitter, Google, re7.com, Campcom