pondělí 10. dubna 2017

Dárků se dočkali i pejsci z útulku Voříšek

Pomoc útulku, kterou zorganizovala střední škola podnikání a obchodu byla opravdu nevídaná. Žáci této střední školy donesli až dvě stě kilo granulí a pamlsků, které určitě pejskům pomohou při přečkání zimy ve studených kotcích. Tuto sbírku jsme jeli předat pár dnů před Vánoci přímo majiteli útulku.

Kateřina Navrátilová
Jelikož tato sbírka nebyla první, věděla jsem zhruba co mě bude čekat. I přesto jsem byla velmi nervozní a psychická příprava nepomáhala. Cesta do útulku nebyla složitá díky navigaci jsme našli cestu snadno, ale po příjezdu do útulku se nedalo ubránit emocím. Štěkání, kňučení a hlavně smutné pohledy zhruba dvaceti psů mě opět dostaly. Majitel útulku tedy pan Dostál byl velmi milý a předem nám sdělil „No myslím, že nám tady budou pěkně do toho zpívat,“ což uvolnilo situaci, alespoň ve mně.

Všechny granule, deky, ručníky a různé pamlsky jsme vyložili na místo připravené k focení a vánoční tématika výzdob nesměla chybět. Po vyfocení jsem vzala piškoty a hned jsem šla ke kotcům s pejsky. Malí i velcí, různého původu či stáří se opravdu těšili na to, až jim hodím nějaký ten pamlsek. Pejsci vděční jenom za lidský dotek, který chtěli pomalu víc nežli ten piškot. Bylo smutné sledovat, jak díky lidské blbosti a nerozvážnosti musí trpět nejlepší přítel člověka.


Třída 4.EP, která organizovala sbírku. 

Pan Dostál je opravdu člověk, který překvapil svou milostí a starostí o pejsky, hned jim vzal sám pár konzerv a dával pomalu do misek. Jde opravdu vidět, že útulek má z chuti pomáhat zvířatům a ne v každém útulku to tak je o tom jsem se mohla přesvědčit minulý rok.

Poté přišel se slovy, zda si chceme nějakého vyvenčit. Oči se mi rozsvítily samou radostí, ale vybírat pejska, který půjde ven, nebylo jednoduché. Nakonec jsem rozhodla pro vlčáka, což nebyl moc dobrý výběr. Stačilo jedno zatáhnutí a už jsem ležela na zemi, což se mi opravdu málem povedlo. Radost pejska z toho, že je venku s lidmi, kteří ho neustále drbou a hrají si s ním, neřešily ani mé bílé kalhoty, které jsem po návštěvě musela vyhodit.


Návštěva útulku mi udělala opravdu radost a budu se tam ráda vracet na venčení pejsků, kteří jsou rádi za jakékoliv pohlazení.
Sbírka pro útulek Voříšek


Venčení vlčáka z útulku. 
Snímky: K. Navrátilová a T. Brychta